Header Ads

Intervju - Kad umetnost profitira


Pripremila novinarka: Marijana Djuric
Snimatelj: Milovan Milinovic


Tokom odrastanja, roditelji su nas ucili da u zivotu radimo iskljucivo ono sto volimo, jer cemo na taj nacin izbeci, da na posao odlazimo mrzovoljni i nesrecni, ma kolika da su nam primanja. Danas su se kriterijumi u korenu promenili jer izbor zanimanja diktiraju finansije i tu se kompromis retko nalazi. Spojiti lepo i korisno je jako tesko a umetnici su jedni od retkih kojima to moze poci za rukom.




Da li se od umetnosti može živeti?

Snezana Sestovic:
U umetnosti se svakako može nazovimo lepo zaraditi ukoliko se ozbilljno pristupi tome, ali ne iz ugla umetnosti već se mora ‘’izaći iz te kože’’ i ‘’ući u kožu menadžera’’. To je jedan od malo većih problema za umetnike jer  umetnici sami po sebi su bliži apstrsaktnom svetu , žive za svoje delo i nemaju odnos prema novcu i zaradi kao što ima jedan menadžer ili  trgovac. Iz tog razloga ja sam ozbiljno pristupila radu i na tom polju. Iskoristila sam znanja i tehnike ljudi koji su provereni tj. dobro se pokazali na polju marketinga i od njih učim zapravo kako sebe i svoj proizvod plasirati na tržište.


Što se tiče samog Valjeva da li ima ljudi koji to kupuju?

Snezana Sestovic:
Ja sam lično zadovoljna Valjevom i definitivno uvek imam lepu reč za sam grad i  ljude u njemu. Potrebe su različite . Kako je krenula proizvodnja knjiga tako su se i potrebe stanovništva kanalisale ka meni. Znači, oni iz mog ugla ka njima dobijaju materijal koji smatram da bi trebalo da vide i pročitaju a kod njih se radjaju nove ideje tako da svako izražava želju i potrebu za nekom temom koja je njemu bliska. Želim da kažem da je potrebno ljudima ukazati na mogućnost da mogu izraziti svoje želje. Problem je oskudnosti širine asortimana. Ljudi neznaju šta mogu dobiti i zato oni to i netraže.


Ono što je veoma zanimljivo a to je da ti možeš da napraviš knjigu po želji?

Snezana Sestovic:
Da. Zavisi od potrebe naručioca. Važno je samo imati temu pri čemu je moj posao  da se umetnički izrazim a to potkrepim činjenicama koje su validne.






FACEBOOK
Powered by Blogger.