Vršac 09.novembar 2002.god.
Moderna
prezentacija valjevske umetnice
U prostorijama Urbane radionice
Vršac, u zgradi Doma
omladine, 09.novembra predstavila se valjevska umetnica Snežana Šestović svojom
zbirkom pesama, slikama, bodi – artom.
Rodjena je 1976.u Šempetru pri Gorici, u ubedjenju da
umetnošću može promeniti svet. Do sada je imala osam samostalnih izložbi slika,
tri modne revije odeće i jednu modnu reviju bodi – arta. Član je valjevskog
crkvenog hora proteklih sedam godina, a član je i brojnih udruženja boraca za
ljudska prava.
- Cilj sa kojim sam krenula jeste da, kada jednom budem imala pedeset godina i osvrnem se iza sebe, vidim svoje delo. Da vidim da nisam protraćila godine. Iz tog razloga hrlim da što više uradim za veoma kratko vreme. A zašto sam spojila više umetnosti? Iz razloga što jedna osoba nije nikada usko vezana za samo jednu delatnost. Uzmimo za primer ženu. Ona je i majka i supruga, sestra i domaćica, radi u firmi, štrika, itd. Kod mene se to samo ispoljilo na malo drugačiji način. Mnogi ljudi nemaju hrabrosti. Kada sam napravila reviju bodi arta, bila je to prva revija tog tipa ikada napravljena u Valjevu. Ali, doživela je veliki uspeh i podstakla mlade valjevske umetnike da sada sasvim smelo izlažu svoje radove, što specijalno na revijama bodi arta, što primenjeni bodi art u modnim revijama odeće, frizura itd.
- Njena umetnost je u jednom trenutku tanana i vrlo suptilna, a u drugom ekspresivna i snažna, sa snažnim osećajima za pokret, boju, nešto što izvire iznutra. Karakteristično za Snežaninu umetnost bodi arta je vidan uticaj umetnosti primitivnih civilizacija kada su u pitanju maske, ali i kada su u pitanju ženske figure, biljni i životinjski motive, kako na slikama tako i na aplikacijama na telu. A to je ono što je večita inspiracija umetnika. Kada se govori o poredjenju Snežanine umetnosti sa Pikasom, obzirom da na njenim slikama postoje elementi njegove umetnosti i on je večito bio inspirisan umetnošću primitivnih naroda. Postoji jedna interesantna sekvenca iz Pikasovog života vezana za portret koji pripada njegovoj kubističkoj fazi. Zapravo, taj portret je bio gotovo identičan sa skulpturom koja je otkopana tek nekoliko godina kasnije, nakon nastanka Pikasovog dela, a koja je pripadala primitivnoj umetnosti južnoameričkih naroda. To pokazuje da u svim ljudima postoji nešto arhetipsko, a to je ono što sam želela da istaknem i kada je u pitanju Snežanina umetnost.
S.M.